بازدید 1609

فاصله ۱۰۰ میلیارد دلاری ناتویی‌ها با بودجه درخواستی ترامپ

پژوهشی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد اروپا نیازمند افزایش هزینه‌های دفاعی خود تا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای برآوردن تعهد خود در قبال ناتو خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵ 17 February 2019

پژوهشی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد اروپا نیازمند افزایش هزینه‌های دفاعی خود تا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای برآوردن تعهد خود در قبال ناتو خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عدم نزدیک شدن اعضای ناتو به هدف تخصیص دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو آن به بودجه نظامی تا سال ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را خشمگین کرده و موجب شده که آنان را به "مفت‌خوری" متهم کند.

یافته‌های مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک نشان می‌دهند که ۲۷ کشور ناتو در سال ۲۰۱۸، ۱۰۲ ملیارد دلار با این هدف فاصله داشته‌اند.

گزارش سالانه این مؤسسه در حوزه "تعادل نظامی" بیانگر آن است که متحدان اروپایی ناتو "جمعاً باید بودجه نظامی خود را ۳۸ درصد افزایش می‌دادند" تا بودجه تخصیصی خود به بخش نظامی را به دو درصد از ناخالص داخلی می‌رساندند.

به گزارش کانال خبری آسیا، در حالی که واشنگتن در سال ۲۰۱۸، ۶۵۰ میلیارد دلار را به بودجه نظامی اختصاص داده، تمام کشورهای اروپایی عضو ناتو روی هم رفته ۲۵۰ میلیارد دلار از بودجه نظامی ناتو را تأمین کرده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند، برای رسیدن به این هدف برلین باید بودجه نظامی خود را تا سال ۲۰۲۴ به طرز گسترده‌ای افزایش دهد که برای هر کشوری کار دشواری است، چه رسد به آلمانی که پس از جنگ جهانی بر سر تقویت بخش نظامی با ناآرامی زیادی روبه‌رو شده است.

طبق این گزارش، افزایش بودجه نظامی آمریکا به تنهایی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حدود ۴۵ میلیارد دلار بود که تقریباً برابر با تمام بودجه نظامی آلمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی